FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Hos eGastro foregår betalingen helt automatisk.
Første gang du opretter en bestilling, bliver dit betalingskort og adresseoplysninger registreret til din nye konto hos eGastro.
Alle dine køb i vores webshop betales således med dit registrerede betalingskort og leveres til din adresse som er registreret på din konto.
Du skal med andre ord aldrig igennem en langsommelig check-ud proces, når du fremover handler hos eGastro.dk
Som privatkunde ved eGastro kan du bruge en af de følgende betalingskort: Dankort, VISA-dankort, Mastercard, VISA, VISA Electron, JCB, Maestro og American Express.

Derudover tager vi også imod Mobilepay.

Alle betalingsmuligheder er gebyrfrit, og vi krypterer alle data samt sender via sikker forbindelse SSL. 
Hos eGastro er det ikke muligt at bestille og få leveret varer på samme dag – Men hvis du bestiller dine varer inden kl. 10, kan du få leveret dagen efter mellem kl. 10-17.
Du kan med fordel bestille og afhente varerne samme dag når du bestiller inden kl. 10 på hverdage (mandag - fredag), på nær søn og helligdage.

Ønsker du at afhente varerne på en lørdag, skal du placere din ordre senest fredag kl. 10.
Når vi modtager din bestilling, checker vi efter på lageret og garanterer at varerne er på lager 3 dage frem. Hvis du bestiller, og skal have varerne leveret længere frem, kan det hænde at varerne ikke er på lager. I så fald vil vi tilbyde, så vidt muligt, en erstatningsvare til den samme pris eller billigere.
Du kan annullere din ordre inden kl. 10 dagen før levering – det er nemmest ved at besvare ordrebekræftelsen. På denne måde får vi alle oplysninger for at finde og annullere din ordre.

Alternativ kan du kontakte os per
email (ordre@egastro.dk) eller telefon: 2776 2000.
Vi skal have din bestilling senest klokken 10.00 mandag til torsdag for at blive sendt samme dag med levering næste hverdag.

Dette er naturligvis kun gældende hvis vi har varen på vores lager, før ordren sendes samme dag.
Vi skal have din bestilling senest klokken 10.00 mandag til fredag for at lave den klar til afhentning samme dag.
Ønsker du afhentning om lørdagen, skal vi have din bestilling senest klokken 10.00 om fredagen.

Dette er naturligvis kun gældende hvis vi har varen på vores lager, før ordren gøres klar samme dag.
Når du gennemgår din ordre og bestiller hos os, kan du vælge at tegne et abonnement på de varer du køber – Derefter vil vi, alt efter hvor ofte du vælger, sende dig den samme ordre. Du vælger selv hvor længe og hvor ofte vi skal sende din ordre.
Det er ikke nødvendigt at tegne et abonnement på vores ugepakker – Du vælger selv, inden du betaler, om du vil tegne et abonnement, eller om du bare vil have din ordre en enkelt gang. Dette gælder både vores ugepakker og alle andre varer i vores sortiment.
Ja, vi leverer til alle steder i Danmark - Selv ikke-brofaste øer, og Bornholm.
Vær dog opmærksom på at der kan forkomme ekstraomkostninger i forbindelse med levering på ikke-brofaste øer.

Ved brofaste adresser leverer Xpressen dine varer direkte til din fordør.

Ved ikke-brofaste adresser overdrager Xpressen transporten til en lokal pakkebud på fastlandshavn, som leverer dine varer fra færgelejren til din hoveddør på øen, hvis du ikke vælger selv at afhente varen på færgelejren.
Ja, du kan med fordel afhente din ordre hos eGastro i Lemvig 6 dage i ugen, på nær søn og helligdage.

Afhentningsadressen varierer alt efter ugedag og oplyses på ordrebekræftelsen.

Vores afhentningsadresser er

Mandag til torsdag, kl. 16 - 17:
eGastro.dk
Engen 2
7620 Lemvig

Fredag, kl. 16 - 17:
Ostehuset Lemvig
Vestergade 17
7620 Lemvig

Lørdag, kl. 10 - 12:
Ostehuset Lemvig
Vestergade 17
7620 Lemvig
Vi har en fast pris på kr. 68,- for fragt per levering til brofaste adresser.
Prisen er inklusive emballage og isvand til at holde varerne kølet, uanset hvor mange varer der er med i forsendelsen.

Bor du på en ikke-brofast adresse, kan du læse mere under "Fragt & levering til ikke brofaste adresser"
Vi leverer alle hverdage på nær om mandagen.
Vi leverer ikke om mandagen, da vores varer altid skal være 100% friske, når de ankommer til din hoveddør.
Hvis du bestiller inden kl. 10, kan du få varerne leveret tidligst hverdagen efter, i tidsrummet kl. 10 - 17.
Du bestemmer dog selv hvilken dag i ugen du vil have dine varer leveret.
Nej, alle vores leveringer er flex-leveringer - Det vil sige, at pakkerne vi sender bliver sat et hensigtsmæssigt sted, hvis du ikke er hjemme på det pågældende tidspunkt.

Hvis du har et specifikt sted hvor du gerne vil have at vi stiller pakkerne, bedes du notere det i bemærkningfeltet når du oretter din ordre.
Alt efter varegruppe, er der forskellig holdbarhedstid:
  • Fersk kød garanterer vi minimum 3 dages holdbarhed på,
  • Fjerkræ garanterer vi også minimum 3 dages holdbarhed på,
  • Færdigretter fra Slagter Mortensen har minimum 2 dages holdbarhed,
  • Pålæg garanterer vi 5 dages holdbarhed på, med undtagelse af Roastbeef – Her kun 2 dages holdbarhed.
  • Fisk garanterer vi 2 dages holdbarhed – Røget laks, fiskefrikadeller og ferske rejer kan dog holde sig i 5 dage
  • Hele stykker ost garanterer vi holder i 7 dage
  • Vi garanterer 3 dages holdbarhed på lyst og mørkt brød – Minimum 4 dage på rugbrød.
Vi pakker varerne i specielle flamingokølekasser med en eller flere flasker frosset kildevand fordelt mellem varerne.

Varerne kan opbevares i kølekasserne til kl. 20 på modtagelsesdagen - Tag varerne op af kassen og opbevar dem derefter
i køleskabet eller i fryseren, alt efter behov.
Som udgangspunkt har vores kurér indtil klokken 17.00 for at levere dine varer.

I nogle sjældene tilfælde kan kuréren blive lidt forsinket pga. uventet traffik eller generelt øget travlhed, f.eks. op til helligdage.

Vi beder dig derfor at give kuréren lidt ekstra tid inden du kontakter os for at sætte en efterforskning i gang. Det kan sagtens være at kuréren er lige på gadehjørnen eller er ved at parkere bilen foran din indkørsel.
Du kan kontakte os på ordre@egastro.dk eller ringe til os på 2779 2000 inden kl. 14 på forsendelsesdagen, så retter vi leveringsadressen for dig.
Husk at angive dit ordrenummer når du kontakter os.
Ønsker du at ændre din adresse, f.eks. som følge af flytning, kan du gøre dette i dine kontodata:

1. Klik på loginknappen øverst på hjemmesiden.
2. Vælg i menuen der åbner sig punktet 'Min konto'
3. Tast en ny adresse og givetvis afvigene leveringsadresse.
4. Klik på 'Gem oplysninger'.

OBS: Dette ændrer ikke adressoplysninger på igangværende ordrer, men kun på fremtidige ordrer. Abonnementsordrer trækker automatisk på din ændrede adresse næste gang de generes af systemet.
Kan du efter modtagelse af varen konstatere at den blev beskadiget under transporten, beder vi dig om at tage et billede af varen helst inden du tager den op af kassen og sender det til os i forbindelse med din skriftlig reklamation til orde@egastro.dk.

Billedet benyttes for givetvis at justere i vores måde på at pakke varerne på eller for at reklamere overfor kuréren.

Herefter tager vi en hurtig og fair vurdering af om vi giver dig en afslag på købsprisen eller om du vil modtage en erstatningslevering efter aftale.
Ja, du kan få leveret din ordre lige til fordøren.
Desværre dog ikke på Samsø.
Prisen er på kr. 68,- på den brofaste del af leveringsruten, plus en tillæg til din lokale fragtmand som overtager transporten fra færgelejren til din fordør. Tillæget er variabelt og fastsættes af din lokale fragtmand.
Tillæget på levering til ikke-brofaste adresser er typisk dagspriser ved de fleste fragtmænd og svinger lidt alt efter brændselsprisen på market. Vi kan derfor desværre ikke informere om en præcis tillægstakst på forhånd.

Tillægget til Bornholm er på ca. kr. 270,-
Andre øer bliver tilføjet løbende.
Typisk modtager eGastro en faktura på tillæget fra din lokale fragtmand efter levering, som vi viderefakturer til dig.
Om osKontaktOpskrifterSalgsbetingelserPrivatlivspolitik
FacebookInstagramSmiley
Betalingskort
Alle priser er i DKK inkl. moms og ekskl. levering
Copyright © 2013-2018 - eGastro.dk, Ågade 14, 7620 Lemvig